Jennys Modemix

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken, väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni hittar även bloggtips, bloggdesign och mycket mycket mer.

Chokladmuffins med nougattopp + Kladdkaka med pepparkaksfrosting

Publicerad 2010-11-27 12:45:01 i Allmänt

Jag vill bara tipsa om ett gratis recept på JÄTTE goda Chokladmuffins med NougatTopp


 

KLADDKAKA MED PEPPARKAKSFROSTING

 

INGREDIENSER

100g smör, smält

2dl strösocker

2 st ägg

1,5dl vetemjöl

0,5dl kakao

2tsk vaniljsocker

1 nypa salt

FROSTING

100g smör, rumstempererat

100g naturell färskost

1-1,5dl florsocker

1-2tsk pepparkakskryddor

1tsk vaniljsocker

 

GÖR SÅ HÄR:

Kakan: Ugn 175 grader. Vispa ner socker och ägg i smöret. Rör ner resterande ingredienser, häll upp i smord springform eller engångsformar. Grädda stor kaka 15-20 min, små kakor 8 min mitt i ugnen. Gör [frosting] under tiden.

Låt kakorna svalna.

FROSTING:

Vispa smöret smidigt, tillsätt resterande ingredienser. Smaka av så att sötman och kryddningen passar just din smak.

Spritsa eller bred frsoting på kakorna. Toppa gärna med granatkärnor

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

SweetnCute

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken , väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni kan även hitta bloggdesign hjälp & tips, ladda ner gratis bloggdesign, beställa personliga bloggdesign och mycket mycket mer

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela