Jennys Modemix

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken, väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni hittar även bloggtips, bloggdesign och mycket mycket mer.

Fredag. . . .=)

Publicerad 2009-10-02 20:14:50 i Allmänt



Gud va skönt, äntligen fredag. . . . Man e verkligen SUPER trött när fredagen kommer.  Men det är ändå  SKÖNT när fredagen kommer så jag hinner blogga lite. . . . och jobba vidare på min design till bloggen.

Jag hinner typ nästan aldrig med det på vardagar. Det är jäkligt surt.

Jobbar man alla vardag 8-17.15 så hinner man inte om man har barn.

En vanlig vardag i mitt "snurriga" liv:

Klockan ringer 5.15 varje morgon Måndag - Fredag


Jag duschar varje morgon, badar, (bara lite) så jag blir varm


Tar på mig mysbyxor


Sätter på kaffe

Går ut o röker

Tar någon klunk av kaffet


Börjar lägga grunden för sminket

Målar lite ögonbryn


Sätter mig o dricker lite mer kaffe med mitt korsord


klockan börjar nu närma sig 6.00, dags o väcka Niclas (min kille)


Klockan blir 6.10 då börjar jag väcka Philip (min son)

Fortsätter med sminket så det blir klart.


Klockan blir 6.20, väcker Niclas igen, jag väcker Philip ytterligare en gång till, genom att dra upp
persiennerna och tända taklampan.


Jag brukar be han öppna ögonen så jag ser att han e vaken, annars säger han bara mmmm ja e vaken.

Sen blir klockan snabbt 6.47, från ingenstans o då blir jag alltid super stressad.

Väcker Philip igen o säger nu MÅSTE du gå upp för vi ska gå om 10 min.

Mitt tåg går 7.13 in till Göteborgs Centralstation.


Vaaaa, varför väcker du mig alltid så sent. . . . mmm eller hur? Jag börja väcka dig för 45 min sen. Åhhh o så går han upp jag stressar på lite med att nu går vi.

Och så e jag på jobbet vid 7.30 i god tid till mötet som börjar vid 8.00

Sen jobbar, jobbar, jobbar jag och så är det dags o stressa hem igen så jag inte kommer försent.

Tåget går
från centralen igen 17.32 o e framme utanför min dörr ca 17.55 o då är philip där utanför o väntar
.

Fille går från fritids kl. 17.00 o väntar utanför oss tills jag e hemma.


(Det kan bli lite lurigt sen när han inte får gå på fritis för att han e för stor, o det e snart. Om ca 1,5 år.)

Men o andra sidan har det ju skett under förut.

Kommer hem, börja städa undan, diska o det som behövs dagligen.


Kollar om han har lappar, läxor osv.

Sitter vid datorn typ 30 min om jag har tur.


Sen e det dags o fixa ordning mat till lillen.


Få in han i duschen efter lite om o men, sen är klockan helt plötsligt 21.00.


O då behöver jag försöka o vara lite social iallafall.

Senast 22.00 så försöker jag lägga mig.

SLUT. . . Nu är det natten=)

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-10-08 19:41:22

jösses!! det va inte liite du hinner med varje dag.. och så säljer du som fan på jobbet med... du är helt klart en grym förebild..wondewomen!! ses imon kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

SweetnCute

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken , väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni kan även hitta bloggdesign hjälp & tips, ladda ner gratis bloggdesign, beställa personliga bloggdesign och mycket mycket mer

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela