Jennys Modemix

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken, väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni hittar även bloggtips, bloggdesign och mycket mycket mer.

Tidigare & Nyare inlägg på blogg.se

Publicerad 2011-02-07 13:42:22 i BloggTips

Jag har fått den här frågan några gånger. Och tänkte nu tala om hur man gör.


Gå in i eran kodmall under Kategorisidan. Kolla bilden här under.



Ta bort det jag har markerat med rosa streck på bilden ovan och kopiera detta nedan + klistra in det på samma ställe.

{% if loop.last and pagination %}
<div style="text-align: center; font-size: 12px;">
{% if pagination.page_number != 1 %}
<a style="padding-right: 30px; color:#000000; font-family:verdana, arial" href="{{ category.slug }}-{{ pagination.page_number - 1 }}.html">Tidigare inlägg</a>
{% endif %}
{% if pagination.page_number not in (pagination.total_pages, pagination.total_pages - 1) %}
<a style="color:#000000; font-family:verdana, arial" href="{{ category.slug }}-{{ pagination.page_number + 1 }}.html">Nyare inlägg</a>
{% endif %}
{% if pagination.page_number == pagination.total_pages - 1 %}
<a style="color:#000000; font-family:verdana, arial" href="{{ category.slug }}.html">Nyare inlägg</a>
{% endif %}

Alltså byt endast ut den koden på bilden som är innanför de rosa strecken. Och bara under kategorisidan sedan klickar ni på spara.

Kommentarer

Postat av: joannahansson

Publicerad 2011-02-07 14:59:59

riktigt scysst du!!

ska pröva nu om det funkar :D

Postat av: joanna

Publicerad 2011-02-07 15:10:03

när jag ska göra det kommer står det att det finns något fel i kodmallen :(?

Postat av: Yohanna

Publicerad 2011-03-07 18:22:15

Hmm, fungerar inte för mej, det händer absolut ingenting när jag lagt in koden och sparat..?

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-06-13 21:12:11

Jeg får det ikke til jeg heller, jeg blogger da på blogg.no. Er det noe med koden som ikke stemmer?

Postat av: Ida

Publicerad 2011-08-17 15:03:47

Hej, Jag får det inte helelr att funka. efter att sparat och uppdaterat så händer inget. ser lika ut som tidigare..

Postat av: Helin är bäst

Publicerad 2011-11-17 01:51:11

För er som säger att det inte funkar så ger jag er tips nu.

Gör exakt lika dant som ni ser på bilden..

vissa tecken kanske inte finns med osv när det är fel i kodmallen.

så skriv dit koderna själva som ni ser på bilden.



Och om ni inte ser nåt sen på bloggen så måste ni kolla i er KATEGORI på bloggen. Då har det funkat. :) hoppas ni fatta :P annars kontakta mig på min blogg. pusss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

SweetnCute

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken , väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni kan även hitta bloggdesign hjälp & tips, ladda ner gratis bloggdesign, beställa personliga bloggdesign och mycket mycket mer

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela