Jennys Modemix

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken, väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni hittar även bloggtips, bloggdesign och mycket mycket mer.

Anna Anka

Publicerad 2009-09-25 21:36:33 i Allmänt

Vad tycker ni om Anna Anka?

Hade jag varit i hennes kläder. Gift sig med en man som har så gott om pengar att man inte behöver jobba. Det enda man då behöver göra är ju o vara hemmafru.

Hemma fruar ska ju i vanliga fall sköta hushållet, barnen osv. Men har man då möjligheten o betala någon som gör allt detta åt en så är det väl klart att man gör det eller hur. Så enda uppgiften som då är kvar är ju helt enkelt att bara spendera pengar resa o göra allt som en vanlig människa inte har råd till.
Klart man inte säger nej till det.

Men hennes åsikter är ju en helt annan sak. Åsikterna kan hon ju hålla för sig själv.


Åsikter hon sagt som hon borde varit tyst om


Jag vill bli en förebild för svenska kvinnor

Jag har förstått att jag väckt en hel del uppmärksamhet i Sverige de senaste dagarna. Det gläder mig. Kanske kan jag bli en förebild för andra svenska kvinnor. Hur som helst, jag och min man skrattar hela vägen till banken. För självklart förhandlade jag till mig ett bra arvode för att ställa upp i "Lyxfruar". Inte för att jag är girig, för det är jag inte, utan för att min tid är dyrbar. Återkommer till det lite längre fram i texten.


Det var så skönt att komma till ett land där män vet hur man beter sig mot en kvinna. Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet. Överlag har amerikanska män oändligt mycket mer stil än svenska män. Går du ut på en affärslunch händer det inte att kvinnan tar notan medan den svenska mannen inte drar sig för att förnedra kvinnan genom att låta henne fibbla med 20-lappar samtidigt som han sitter och räknar på vad hans del av notan gick på.



Kritiken avslöjar fördomar mot oss katoliker och hemmafruar



Anna Anka sågar svenska män, som hon tycker är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet.
Och jag sågar Anna Anka som säger att det sexuellt är kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen.
















Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-09-25 21:45:32

haha, älskar parodin!



Och jag gillar henne inte ett dugg. en bortskämd kärring som gnäller på livet och hackar ned, precis som du säger, på framför allt svenska män. Vem vill ha henne som förebild? Föresten låter hon som en.. anka..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

SweetnCute

I min blogg kan ni hitta allt som har med mode och göra - shoppingtips, smycken , väskor och en STOR förkärlek till SKOR. Ni kan även hitta bloggdesign hjälp & tips, ladda ner gratis bloggdesign, beställa personliga bloggdesign och mycket mycket mer

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela